نرم افزار PidginIM

Pidgin 2.10.7 نرم افزار کاربردی قدرتمندی برای استفاده از سرویس های چت اینترنتی میباشد, اگر از محیط ساده برخی از برنامه چت خود سرویس های حسته شده این این برنامه مطمئنا انتخاب بهتری خواهد بود.

با برنامه Pidgin می توانید به طور همزمان به سرویس های چت وصل شوید و با انها به چت بپردازید, با این برنامه امکان چت گروهی با طرفین سرویس ها نیز امکان پذیر میباشد, و می توانید افراد بیشتری را برای چت دعوت کنید.

این برنامه از تمامی خواص پروتکل های پشتیبانی می کند و امکانات مختلفی نظیر انتقال فایل, نمایش وضعیت سیستم و وضعیت هشدار را ارائه می دهد.

برای برنامه Pidgin می توان چند ویژگی های ممتاز دیگر را بر شمرد , به طور مثال توانایی پخش صدا برای هر عملیات یا هشداری , این برنامه می توانید حالات مختلف آنلاین را در اختیارتان بگذارد , همچنین این برنامه از ماژول های اضافی دیگری نیز استفاده می کند که به عملکرد بهتر برنامه کمک شایانی می کند.

 

پلاگین‌های کاربردی:

از طریق منوبار محیط‌های دسکتاپ KDE 3 ،GNOME2 ،Windows و KDE 4 می‌توان به آیکان این برنامه دسترسی سریع داشت. علاوه بر این، پشتیبانی از پلاگین‌های متعدد، امکان افزایش قابلیت‌های کاربردی آن را نیز فراهم آورده است (شایان ذکر است که Pidgin از زبان‌های مختلفی -من‌جمله فارسی- پشتیبانی می‌کند.)

رایگان و اپن‌سورس:

Pidgin رایگان است و کدهای آن تحت لایسنس GNU منتشر شده است. این بدان معنا است که می‌توان به منظور هماهنگ نمودن این نرم‌افزار با نیازهای خود، تغییراتی در سورس‌کد آن اعمال کرد. همچنین این برنامه با مشارکت کاربران (مانند گزارش باگ‌ها و اشکالات) به طور پیوسته در حال توسعه و اصلاح است.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Pidgin:

1- امکان اتصال به سرویس هایAIM, Bonjour, Gadu-Gadu, Google Talk, FaceBook, Groupwise, ICQ IRC
MSN, QQ, SILC, SIMPLE, Sametime, XMPP, Yahoo!, Zephyr
2- قابلیت انتقال فایل، نمایش وضعیت، اخطارها و دیگر امکانات معمول سرویس های پیغام رسان
3- جایگزین مناسبی برای نصب و اجرای همزمان چندین برنامه پیغام رسان
4- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز

5-پشتیبانی از پروتکل های اختصاصی

6– استفاده از ماژول های قدرتمند

7– امکان چت همزمان با چند شخص و اکانت

8– امکان چت گروهی با اکانت های مختلف

9-– امکان تغییر حالات مختلف آنلاین

10-– توانایی پخش صدا برای عملیات و آگاه سازی های مختلف

و …

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *