نرم افزار تلگرام

 

تلگرام برای ویندوز و کامپیوتر Telegram Desktop 5.0.1 + Portable Win/Mac/Linux نام نسخه دسکتاپ سرویس محبوب کمپانی Telegram LLC برای سیستم عامل ویندوز ، مک و لینوکس است.

اکنون می توانید از تمامی امکانات مسنجر Telegram در سیستم عامل ویندوز نیز استفاده کنید. بنابراین امکانات ارتباطی محبوب قدرتمند نرم افزار تلگرام برای اندروید iOS و ویندوز نیست ؛ اکنون می توانید در دستگاه های دسکتاپ نیز از این سرویس نهایت استفاده را کنید.

سرویس Telegram ابزاری ارتباطی و بسیار قدرتمند و پرسرعت است که شما را قادر می سازد از یک اکانت تلگرام ، در چندین پلت فرم به طور همزمان و با حفظ تمامی محتویات و تاریخچه پیام های ارسالی و دریافتی استفاده کنید.

در اپلیکیشن تلگرام می توانید به دوستان خود پیام های متنی ، تصویری ، ویدیویی و… ارسال کنید ، همچنین امکان به اشتراک گذاری انواع فرمت ها از قبیل ZIP ، PDF ، DOC و… نیز وجود دارد ، در پیام رسان تلگرام می توانید گروه هایی حاوی 200 عضو تلگرام ایجاد کنید و به گفتگوی گروهی پیرامون مشاغل و موضوعات آموزشی بپردازید.  در این میان، برخی تولیدکنندگان بومی نیز دست به کار شده و اقدام به عرضه پیام‌رسان‌های فارسی مختلفی کرده‌اند که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به روبیکا ،  سروش، ایتا، گپ ، آی گپ ، بله و … اشاره کرد.

برخلاف سایر ابزارهای ارتباطی ، Telegram یک سرویس مبتنی بر فضای ابری با بالاترین درجه امنیتی است که با الگوریتم هایی پیچیده رمزگذاری شده اند ، شما با راه اندازی اکانت تلگرام خود در دستگاه ها ثانویه ، متوجه نمایش تمامی پیام های ارسالی و دریافتی دستگاه اولیه ، در دستگاه جدید خواهید بود ! سرویس ابری به شما این امکان را می دهد که تمامی محتوای ارسالی و دریافتی خود را در تمامی دستگاه ها و در هر نقطه ای از دنیا به همراه داشته باشید. با آنکه تنها تقریبا 2 سال از در دسترس قرار گرفتن سرویس Telegram می گذرد ، هم اکنون می توان تلگرام را به پرطرفدارترین و موفق ترین اپلیکیشن ارتباطی در تمامی دستگاه ها و پلت فرم ها به شمار آورد. در این مطلب از سایت یاس دانلود ، جدیدترین نسخه از کلاینت ارتباطی Telegram دسکتاپ را متناسب با سیستم عامل های ویندوز ، لپ تاپ ، مک و لینوکس برای شما کاربران دستگاه های دسکتاپ آماده کرده ایم.

 

 

 

ویژگی های نرم افزار تلگرام برای ویندوز کامپیوتر :

1– دارا بودن رابط کاربری بسیار دوست داشتنی و یوزر فرندلی برای کار با محیط Telegram در نمای دسکتاپ
2– پشتیبانی کامل از تمامی امکانات اپلیکیشن تلگرام در تلگرام دسکتاپ
3– امکان استفاده از ویژگی Drag&Drop برای به اشتراک گذاری سریع محتوای چندرسانه ای ، اسناد PDF و…
4– دارا بودن امکانات امنیتی بسیار قدرتمند برای جلوگیری از هک شدن حساب کاربری
5– پشتیبانی از سرویس ابری برای نگهداری همیشگی اطلاعات شما
6– سرعت بسیار بالا و آپدیت های سریع برای رفع باگ های احتمالی
7– اضافه شدن کانال – یک روش جدید و قدرتمند برای انتشار پیام ها به تعداد نامحدودی از مخاطبان

 

مقایسه برنامه تلگرام با واتساپ:

این پیام رسان شباهت زیادی به واتساپ دارد با این تفاوت که ویژگی های آن نسبت به واتساپ بیش تر می باشد.

در Telegram اصلی بر خلاف واتساپ که گفتگو ها بر روی خود دستگاه ذخیره می شوند، در فضای ابری هستند که کاربران بدون هیچ نگرانی بابت از دست دادن اطلاعات خود از تلگرام اصلی استفاده می کنند.

اطلاعات در فضای ابری تا زمان های طولانی ذخیره هستند. این ذخیره سازی ابری باعث می شود Telegram اندروید قابلیت همگام سازی بروی تمامی دستگاه ها را با یک اکانت داشته باشد. این بدین معنی است که شما با یک اکانت این مسنجر به تمامی اطلاعات و پیام های خود در دستگاه های مختلف دسترسی دارید.

بررسی امنیت در تلگرام اصلی:

قبل از اینکه در مورد امنیت و نصب تلگرام بحث کنیم، باید بدانیم ما در عصری زندگی می کنیم که به عصر ارتباطات معروف است.

ارتباط بین افراد در این عصر بسیار راحت تر از گذشته انجام می گیرد. حتی افراد می توانند به راحتی با بستگان و آشنایان خود در شهرها و یا کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنند.

راحت ترین نوع ارتباط در حال حاضر بر بستر اینترنت می باشد. پیام رسان های زیادی وجود دارند تا پیام های ما را بر روی شبکه جهانی اینترنت به سایر نقاط انتقال می دهند. اما با این همه پیشرفت و سهولت در ارتباط مقوله ی به نام امنیت ارتباطات و حفظ حریم خصوصی بیش از بیش مطرح می شود. در بین افراد دنبال پیام رسان های می گردند که علاوه بر سرعت، به امنیت ارتباطات نیز رسیدگی کند تا ارتباط آن ها کاملاً امن باشد.

Telegram یکی از این پیام رسان های امن می باشد که امنیت آن زبان زد همه است. سازنده این پیام رسان حتی جایزه ای برای هک کردن این پیام رسان در نظر گرفته است و تمام هکرها خواسته تا این مسنجر را هک کنند. اما تا کنون هیچکس قادر به هک و شکستن رمزنگاری آن نشده است که این خود نشانه ای از امنیت بالایی این پیام رسان می باشد.

این پیام رسان از پروتکل امن MTProto که از ترکیب چندین رمزنگاری می باشد، استفاده می کند. این پروتکل در عین حال که سرعت بالایی دارد، امنیت آن همه به مراتب بیشتر است. این پروتکل توسط شخص نیکلای دورف ایجاد شده است و طبق گفته های سازنده آن تاکنون هیچکس قادر به هک و شکستن رمزنگاری آن نشده است. پس می توان گفت انتخاب این پیام رسان برای ارتباطات یک گزینه امن می تواند باشد. پس دیگر بهانه ای برای دانلود Telegram و استفاده از آن نیست.

 

سایر ویژگی های تلگرام اصلی – Telegram اندروید:

  • بهره مندی از فضای ابری نامحدود و دسترسی دائمی به اطلاعات
  • قابلیت چت با دوستان، آشنایان و خانواده و تماس تصویری رایگان با کیفیت
  • امکان دانلود پکیج های استیکر رایگان و پیش نویس کردن متن ها
  • امکان استفاده بر روی دستگاه های مختلف با یک اکانت
  • ارسال فایل های حجیم تا سقف یک گیگابایت
  • رابط کاربری ساده و کاربر پسند
  • گفتگوی صوتی با اعضای نامحدود
  • سرعت و امنیت در انتقال پیام
  • استفاده بسیار کم از پهنای باند
  • دارای ایموجی های جذاب و زیبا
  • امکان ساخت ربات برای کانال خود
  • عدم وجود تبلیغات در برنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *